Geoblog.pl    Szakirr    Podróże    ESKEJP TRIP 2008 - Holandia fordem sierrą    wrzuć kapsel do frytkownicy...

wrzuć kapsel do frytkownicy...

Polska, Poznań

... żeby tu jeszcze wrócić

Na Starym Rynku można znaleźć perłę renesansowej architektury, zabytek klasy zerowej, ratusz. Drugim zabytkiem tej samej klasy jest poznańska fara i pozostałe obiekty dawnego kompleksu jezuickiego. Na wzgórzu nad Starym Rynkiem góruje Zamek Królewski wraz z fragmentem murów obronnych. Innym ważnym miejscem jest Ostrów Tumski będący najstarszą częścią miasta - kolebką polskiej państwowości na którym znajduje się najstarsza w kraju katedra będąca miejscem pochówku pierwszych władców Polski oraz domniemanym miejscem chrztu Polski, pozostałości książęcego palatium z X wieku wraz z odkrytą przez archeologów wiosną 2006 r. rotundą Dąbrówki.

Atrakcji dopełniają liczne kościoły, pałace i zamki a także monumentalne budowle "dzielnicy cesarskiej", w tym najważniejszy Zamek Cesarski. Dla osób spragnionych obcowania z przyrodą swoje podwoje otwierają dwa ogrody zoologiczne, ogród botaniczny, palmiarnia oraz zabytkowe parki.

Na listę ciekawych obiektów należy również wpisać zabytki architektury przemysłowej, obiekty sportowe oraz stanowiące centrum wystawiennicze naszego kraju Międzynarodowe Targi Poznańskie.

Nam się nie udało zobaczyć ani pereł renesansowej architektury ani zabytków klasy zerowej, gdyż po przybyciu późnym wieczorem do Jareczka, który zgodził się nas przenocować, mieliśmy inne ważniejsze rzeczy do zrobienia. Trzeba było się wspólnie z Jareczkiem napić i zaklepać sobie kawałek podłogi do spania. I wrzucić przez lewe ramię kapsel do frytkownicy z olejem świeżym, bo z grudnia. Na szczęście. Żeby tu jeszcze wrócić.